środa, 23 kwietnia 2014

Truskawkowe smoothie


Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę się doczekać lata, upałów i beztroskich chwil, w których będę bezkarnie delektować się lodami w mojej ulubionej cukierni, w przerwie podczas wyprawy rowerowej :)

Tak się rozmarzyłam i nastroiłam słońcem, które coraz śmielej do nas wychodzi i intensywniej rozdziela promyczki, że postanowiłam zrobić domowy deser - lodowe smoothie truskawkowe.

Składniki:
  • paczka mrożonych truskawek
  • kubeczek jogurtu naturalnego
  • kilka łyżek cukru
  • opcjonalnie: bita śmietana, polewa owocowa, herbatniki
Wykonanie:

Do przygotowania podstawowej wersji smoothie o tej porze roku potrzebujemy opakowanie mrożonych truskawek, które wsypujemy do blendera, dodajemy jogurt naturalny i kilka łyżek cukru (lub miodu). Możecie urozmaicić swoje smoothie innymi owocami, np. bananem, zaś w sezonie malinami, jagodami, jeżynami, brzoskwiniami, ... lub kilkoma łyżeczkami dżemu, ale należy uważać, by nie stanowił bazy deseru i ostrożniej wówczas dozować cukier.


Gdy owoce są bardzo zmrożone, jaku użyte przeze mnie nie mieszają się i nie rozdrabniają dynamicznie, przy ostrzach tworzy się zmrożony kluch, dlatego od czasu do czasu należy zrobić przerwę i przemieszać je łyżką, by lepiej się mieliły.


Gotowy deser przekładamy do naczynia. możemy przyozdobić np. bitą śmietaną, polewą owocową lub czekoladową, rurkami waflowymi, herbatnikami, owocami o innymi składnikami. Moja wersja poniżej :)

Brak komentarzy: