niedziela, 27 kwietnia 2014

Warzywne misz-masz z kurczakiem i kaszą gryczaną



Wczoraj mój Najukochańszy podarował mi opakowanie niesamowicie smacznej soli ziołowej (z samej Austrii :) ). Fakt, że tak bardzo mi smakuje jest tym dziwniejszy, że nie jestem fanką soli, używam jej bardzo sporadycznie i nawet pomidory czy jajka jem bez przyprawiania.

Zatem postanowiłam ją wypróbować w boju :) a mianowicie w moim warzywnym misz-masz z odrobiną kurczaka i dodatkiem kaszy gryczanej - zdrowo, wiosennie, pożywnie i smacznie :)

Składniki:
  • 4 garści kaszy gryczanej
  • cukinia
  • 3 pieczarki
  • 2 papryczki chilli
  • pół wiązki selera naciowego
  • puszka pomidorów bez skórki
  • łyżka śmietany
  • pierś z kurczaka (ja wykorzystałam ok 2/3 pojedynczej piersi)
  • opcjonalnie pomidory suszone
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła, papryka ostra




Wykonanie:

Przed przystąpieniem do przygotowania potrawy, wstawiamy na gaz wodę na kaszę, ok szklanka wody na 4 garście kaszy, gotujemy na niewielkim ogniu od czasu do czasu mieszając.

Wszystkie składniki  na misz-masz dokładnie myjemy, drobno kroimy i przekładamy na patelnię.


Podlewamy niewielką ilością oleju, solimy, by puściły wodę, mieszamy i dusimy na małym ogniu pod przykryciem.


Po kilku minutach przyprawiamy pieprzem, papryką oraz ziołami i dalej dusimy.


Gdy warzywa zmiękną, a kurczak dojdzie, dodajemy pomidory z puszki oraz łyżkę śmietany.


Mieszamy i pozostawiamy na małym ogniu już bez przykrycia w celu zredukowania płynów.


Gdy płyn odparuje, na patelni pozostanie gęste danie, a kasza "dojdzie", możemy zajadać i delektować się wiosną na talerzu :)

Brak komentarzy: