wtorek, 24 czerwca 2014

Zupa rybna


Podczas majowego długiego weekendu, który spędziliśmy na półwyspie, każdego dnia jadłam zupę rybną. Z sentymentu do polskiego morza i długich weekendów, postanowiłam sama ją przyrządzić.

Składniki:
  • młoda włoszczyzna (seler, por, pietruszka, marchew
  • 3 filety różnych gatunków ryb
  • 2 średniej wielkości ziemniaki
  • pieczarki, ok 8 - 10 sztuk
  • 2 liście laurowe
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • pieprz w ziarnach
  • sól
  • przyprawa do ryb
  • warzywne kostki rosołowe
  • śmietana



Wykonanie:

Do garnka wkładamy związaną młodą włoszczyznę, obrane marchewki oraz rybę.


Zalewamy je wodą, dodajemy ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, sól i warzywne kostki rosołowe.


Gotujemy pod przykryciem na małym ogniu, by wydobyć ze składników maksimum smaku.


Po +/- 15 minutach dodajemy ziemniaka pokrojonego w drobną kostkę, jeśli chcecie by się rozgotował i naturalnie zagęścił zupę lub w grubszą by był bardziej widoczny i wyczuwalny.


Oraz pieczarki pokrojone w plasterki.


Gdy warzywa zmiękną, a wywar zyska smak, marchew, pietruszkę, seler i por kroimy i dodajemy do zupy.


Doprawiamy przyprawą do ryb, solą, pieprzem oraz śmietaną i jemy. Możemy dodać koperku.


Smacznego!

2 komentarze:

Mateusz Domański pisze...

Wygląda to super. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Ja bardzo lubię zupy rybne i jeśli tylko mam okazję to również chętnie je przygotowuję. Muszę przyznać, że niedawno odkryłam również bardzo smaczny przepis https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-mowi-wedzony-na-zimno-z-sosem-z-ciemnego-piwa-papryczki-padron-patatas-bravas-i-gruszka-z-grilla/ i jestem zdania, że właśnie wędzony na zimno łosoś jest bardzo smaczny.