sobota, 14 grudnia 2013

Muffiny czekoladowe z nutką brandy



Czas mija nieubłaganie, już połowa grudnia. Dawno nie dodawałam nowych postów, dlatego dzisiaj polecam Wam przepis na najpyszniejsze muffiny mocno czekoladowe z brandy :)



Muffiny tym lepsze i bardziej wyjątkowe, bo piekąc je, wybrałam się w sentymentalną podróż.

Ten rok jest dla mnie wyjątkowy. W krótkim czasie moje życie stanęło na głowie. Dosyć niespodziewanie zakończył się mój wieloletni związek, a rozpoczął nowy, zmieniłam pracę, nabyłam samochód,... A wszystko zaczęło się od majówki, na którą wraz z Przyjaciółką wybrałam się na Bałkany, potem wszystko posypało się jak domino :).

Życie jest piękne, nieprzewidywalne i zaskakujące. Choć ostatni okres był intensywny i ciężki, nie żałuję żadnej z podjętych decyzji. Mogę śmiało powiedzieć, że choć jak każdy mam swoje problemy i zmartwienia, jestem szczęśliwa tu gdzie i z kim teraz jestem. Szczęśliwa i pomimo zimy, mam stado motyli w brzuchu :D <3


Ale wracając do przepisu :) do muffinek użyłam kupionego w Albanii brandy (wreszcie po pół roku znalazło zastosowanie!), a piekłam je w "serduszkowych", silikonowych foremkach, które dostałam od mojego Ukochanego z okazji Mikołajek <3


Składniki:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 120g masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • torebka cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki śmietany
  • 3 łyżki brandy
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • 1,2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • szczypta soli
  • gotowa polewa lub tabliczka białej czekolady
  • posypka

Wykonanie:

Wpierw do garnka wlewamy wodę i stawiamy na gazie. Czekoladę kruszymy, wkładamy do metalowej miski, którą stawiamy na garnku. 


Dodajemy masło i od czasu do czasu mieszamy, aż wszystko się rozpuści.


Czekoladę z masłem odstawiamy do ostygnięcia.

W wolnym czasie w osobnej misce łączymy wszystkie suche składniki: mąkę, cynamon, kakao, proszek do pieczenia, sól.



Oraz przygotowujemy foremki :)


Do przestudzonej czekolady z masłem dodajemy cukier waniliowy i zwykły, a następnie ucieramy mikserem.


Następnie dodajemy pozostałe mokre składniki, t.j. jajka, brandy, śmietanę i znów ucieramy.


Wszystkie składniki łączymy ze sobą.


Tak powstałym ciastem napełniamy foremki.


Pieczemy ok 25 - 30 minut w temperaturze 180 stopni, do momentu, aż patyczek włożony w ciasto po wyjęciu pozostanie suchy.


Po przestygnięciu muffiny wyjmujemy z foremek. Przygotowujemy polewę i pokrywamy nią ciasteczka oraz posypujemy je kolorową posypką.


Smacznego!


P.S. Foremki sprawują się wspaniale, gorąco Wam je polecam :)
P.P.S. Wasze zdrowie!

2 komentarze:

Unknown pisze...

nie dodawałam brandy do ciasta, muszę spróbować:)

Unknown pisze...

Brandy bardzo fajnie się komponuje, nie dominuje,ale jest wyczuwalne, przez co dodaje uroku :)
Polecam :)