czwartek, 28 listopada 2013

Kruche rogaliki drożdżowe z nadzieniem



Im bliżej weekendu, tym ochota na słodkości rośnie, zatem dzisiaj przepis na drożdżowe, ale jednocześnie kruche ciasteczka z nadzieniem. PYCHA!

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 125g masła
  • kilka kropel ekstraktu waniliowego
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 25g drożdży
  • 1 jajko



Wykonanie:

W małej miseczce łączymy ze sobą ciepłe (ale nie gorące) mleko, drożdże, szczyptę cukru i odstawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia na 15 minut.
Ja rozmieszałam wszystkie składniki w szklance, co widać na zdjęciach, ale po 5 minutach mieszanka urosła do tego stopnia, że "wyszła" z naczynia, musiałam ją przekładać do miseczki, dlatego Wam od razu zalecam przygotowanie jej w miseczce :)


Mąkę, ekstrakt z wanilii oraz masło w temperaturze pokojowej rozcieramy palcami ze sobą.
Ponieważ użyte przeze mnie masło było schłodzone, roztopiłam je na patelni i po przestudzeniu dodałam do mąki.


Jajko ucieramy przy pomocy miksera z cukrem pudrem.


Wszystkie składniki (jajka z cukrem, mleko z drożdżami) łączymy ze sobą i wyrabiamy przez ok 10 min.


Następnie miskę z ciastem przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na 2 godziny w temperaturze pokojowej.


Gdy ciasto zwielokrotni swoją objętość, dzielimy je na kilka części i wykładamy na stolnicę obficie posypaną mąką.


Ciasto rozwałkowujemy na placek o grubości kilku milimetrów.


Kroimy go na części i na każdą z nich nakładamy nadzienie (zgodnie z zasadą im więcej, tym lepiej) :)
W wykonanych przeze mnie rogalikach wykorzystałam marmoladę, ale możecie ją zastąpić też czekoladą lub owocami, np. cząstkami jabłka.


Trójkąciki zawijamy, formujemy rogaliki i układamy na przygotowanej blasze wyłożonej papierem do pieczenia.


Rogaliki pieczemy w temperaturze 180 stopni, przez 15 minut.


Po ostudzeniu obficie posypujemy je cukrem pudrem, lukrem lub inną słodką polewą :)


Smacznego!

Brak komentarzy: