poniedziałek, 20 maja 2013

Sezon grillowy - czas START! Szaszłyki z kurczaka

Choć dosyć późno, wczoraj otworzyliśmy sezon grillowy! Chcę się z Wami podzielić pomysłem na dania z kurczaka, które możemy przygotować na ruszcie, jako alternatywę dla kiełbasy i innych tłustych mięs. Liczę, że przypadną Wam do gustu :)
Jako pierwsze prezentuję szaszłyki z kurczaka.
Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • przyprawy (koperek, sól, pieprz, curry, przyprawa do kebabu/gyrosu/grilla)
  • papryczka chilli
  • oliwa z oliwek, ok 1-2 łyżek
  • cukinia
  • papryka czerwona
  • pieczarki


Filet z kurczaka dokładnie myjemy, oczyszczamy z błonek, kroimy w spore kawałki
i przekładamy do miski, gdzie przyprawiamy go solą, pieprzem, curry, dodajemy koperek, oliwę z oliwek, rozdrobnioną papryczkę chilli i przyprawę np. do gyrosa.
Filet odstawiamy na ok 30 minut, w tym czasie myjemy i przygotowujemy warzywa, potrzebne do przyrządzenia szaszłyków.
Paprykę kroimy w spore kawałki, cukinię w plastry grubości ok 1 cm, a pieczarki na pół.
Ale skoro robimy grilla jako dodatek proponuję świeże warzywa - pokrojony w plastry ogórek i pomidor, doprawiony solą, pieprzem i świeżym koperkiem :)




Na patyczki do szaszłyków nadziewamy naprzemiennie warzywa i mięso.
Tak przygotowane szaszłyki pieczemy na ruszcie z każdej strony, do momentu, aż mięso się zarumieni, a warzywa zmiękną.
Smacznego :)

2 komentarze:

Magda pisze...

Też dopiero w sobotę zaczęłam sezon grillowy, ale jak to mówią: lepiej późno niż wcale ;-)

Bo(ro)n Appétit pisze...

Ja w sobotę również rozpoczęłam sezon grillowy! Nie mogłam się doczekać. Takie szaszłyki uwielbiam :)