czwartek, 21 marca 2013

Tarta z jabłkami i kruszonką

Tarta z jabłkami, to moje ukochane ciasto <3

Od dziecka szaleje za szarlotkami i innymi rodzajami ciast, pod warunkiem, że ich głównym składnikiem są jabłka, dużo jabłek :). Dlatego uznałam, że najwyższy czas żebym zamieściła post z przepisem na tartę.


Składniki:

1. Ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 łyżeczki imbiru
  • 125 g masła
  • łyżka śmietany

2. Nadzienie
  • 5 jabłek
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • ew. sok z 0,5 cytryny

3. Kruszonka
  • 4 łyżki masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 8 łyżek mąki
Wykonanie:

Wykonanie tarty rozpoczynam od obrania i pokrojenia w kostkę jabłek...


...które następnie duszę w garnku na wolnym ogniu z dodatkiem cukru waniliowego i skórki otartej w jednej cytryny (wcześniej sparzonej i wyszorowanej).

Następnie przygotowuję ciasto.


Po zagnieceniu placka, przekładam go do formy na tartę i dokładnie ją nim wykładam, po czym nakłuwam ciasto widelcem


I wstawiam do piekarnika nagrzanego do 100 stopni na 15 minut.

W tzw. międzyczasie sprawdzam jabłka. Lubię, gdy owoce są lekko kwaskowe, dlatego jeśli po uduszeniu ich smak jest zbyt słodki, dodaję sok z połowy cytryny, mieszam i wyłączam gaz, po czym przygotowuję kruszonkę łącząc wszystkie składniki i ugniatając je w jednolitą masę.

Gdy samo ciasto lekko się upiecze, wyjmuję je z piekarnika i przekładam na nie równomiernie układając jabłka, a na wierzch, na cała powierzchnię tarty kładę kawałeczki kruszonki, które odrywam od masy palcami. Całość ponownie wstawiam do piekarnika i zapiekam przez ok 15-20min w temperaturze 200 stopni ustawiając piekarnik na grzanie tylko z góry.

Po wyjęciu i ostudzeniu, posypuję tartę cukrem pudrem...


Pisząc ten post zajadam moją świeżo upieczoną i jeszcze delikatnie ciepłą tartę. Może będę nieskromna, ale przyznam, że jest O-BŁĘD-NA!


Om nom nom...:)

4 komentarze:

Dominika pisze...

Też mam fioła na punkcie szarlotek! :)

studentka zarządzania pisze...

Mam pytanie- jakich wymiarów jest Twoja blaszka do tarty? Kupiłam dzisiaj formę i jest mała (jej średnica to 16 cm) mogłabyś mi powiedzieć jakich proporcji składników muszę użyć?:) Z góry dziękuję :*

Unknown pisze...

Wybacz, że odpisuję dopiero teraz, ale wakacje to zwariowany czas, mam nadzieję, że zrozumiesz :)
Ja używam blaszki o średnicy ok 30 cm, do Twojej formy zrobiłabym ciasto z max. połowy porcji, ale weź też pod uwagę to czy lubisz ciasta na grubym spodzie, czy nie :) ja uwielbiam wypieki z owocami z cienką warstwą ciasta

Magdalena G pisze...

tarta jest wyśmienita i co najważniejsze szybka i łatwa w przygotowaniu:)pyyycha :))