sobota, 9 listopada 2013

Propozycja na wegetariański obiad


Ponieważ jestem osobą, która mięso je z rozsądku, nie z zamiłowania, postanowiłam podzielić się z Wami moimi pomysłami na obiady w wersji bezmięsnej i pokazać, że takie dania też mogą być smaczne, sycące, a przede wszystkim lekkie i zdrowe :)



Składniki:
  • pół główki sałaty rzymskiej
  • pół średniej wielkości cukinii
  • pół pomidora
  • kilka różyczek brokułu
  • jajko
  • kilka pieczarek
  • kremowy sos balsamiczny

Wykonanie:

W dwóch osobnych garnkach gotujemy wodę na brokuły i jajko. Gdy woda będzie gorąca, wkładamy brokuły i gotujemy do momentu, aż zaczną pachnieć "sobą", wówczas odlewamy wodę i wyjmujemy warzywa. Jajko wkładamy do wrzątku na 4,5 minuty, czas mierzymy czasomierzem.

Cukinię kroimy wzdłuż w paski grubości ok 1 cm, sałatę kroimy na pół.


Smażymy z dwóch stron na patelni grillowej / grillu elektrycznym lub zwykłej patelni na niewielkiej ilości oleju.


Pieczarki kroimy na pół i również smażymy na niewielkiej ilości oleju.

Ważne, by wszystkie warzywa były lekko obrobione termicznie, ale wciąż chrupkie.

Na środek talerza wykładamy sałatę, obok cukinię, polewamy sosem balsamicznym.
Brokuły, pokrojony na ósemki pomidor oraz pieczarki układamy obok sałaty. Obrane jajko kładziemy na sałacie, kroimy je na pół, tak by wylało się z niego żółtko.


Smacznego :)


2 komentarze:

Natalie pisze...

Chyba się do Ciebie przeprowadzę na obiady bo u mnie to króluje mięso a ja również nie jestem jego fanką :D

Beata pisze...

Bardzo fajna propozycja obiadu wege :-)