piątek, 22 listopada 2013

Jajka na miękko - smak dzieciństwa


Co kojarzy Wam się z dzieciństwem? Bo jednym z moich wspomnień jest jajko na miękko, które mama gotowała mi na śniadanie :) 

Jajka, nie dość że zawierają wiele witamin i wartości odżywczych, dodatkowo są nisko kaloryczne, a jedzone na miękko, również lekko strawne i najlepiej przyswajane przez organizm. 
Dlatego polecam Wam je na śniadania, szczególnie te weekendowe, gdy mogą uratować nam życie , bo przez wielu są uważane za jedno z najlepszych lekarstw na kaca :). 
Ale idealnie sprawdzą się również podczas zatruć pokarmowych lub gdy gorączkujemy.




Wykonanie:

W garnku gotujemy osoloną wodę. Gdy zacznie wrzeć, łyżką wkładamy umyte jajka i gotujemy przez 4:30. Po tym czasie również przy użyciu łyżki wyjmujemy je, wkładamy do podstawek.


Mi najlepiej smakują z solą i świeżą bułką posmarowaną masłem.


Jeśli jajek nie ma w Waszej diecie, zachęcam, przypomnijcie sobie o nich, bo warto!

Sama nie jadłam jajek w takiej formie przez wiele lat. Ich smak przywołał na nowo mój chłopak cudownym śniadaniem i teraz na nowo uwielbiam i jem regularnie.

1 komentarz:

Natalie pisze...

Ja jajek na miękko nie znoszę z resztą jajka sadzonego z płynnym żółtkiem też nie zjem ;P
U mnie jajo musi być mocno ścięte tak samo jak w jajecznicy - musi być sucha jak ''wióry'' :D