czwartek, 4 września 2014

Sałatka z pieczonej papryki z kozim serem



Jeśli lubicie paprykę, to najtańsza jest właśnie teraz :)

Możemy ją jeść nie tylko w postaci świeżej (surowej) czy marynowanej, ale też pieczonej, np. jako główny składnik sałatki.

Składniki:
  • papryki w różnych kolorach
  • ser kozi (można go zastąpić zwykłym lub fetą)
  • łyżka soku z cytryny
  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny
  • sól, pieprz


Wykonanie:

Blachę wykładamy papierem do pieczenia i kładziemy na nią umyte i osuszone papryki w różnych kolorach. Ja upiekłam paprykę czerwoną, pomarańczową, żółtą i białą, w sklepie zabrakło zielonej :)


Pieczemy w temperaturze ok 180 stopni, najlepiej z termoobiegiem, do chwili aż skórka się pomarszczy i zbrązowieje.

Wtedy wyłączamy piekarnik, a paprykę pozostawiamy w środku do wystygnięcia.


Po wyjęciu obieramy ją ze skórki i pozbywamy się gniazd nasiennych. Kroimy w paski i układamy na talerzu naprzemiennie kolorami.


 Następnie warzywa posypujemy serem (ja użyłam sera feta, który znalazłam w lodówce).


 Skrapiamy oliwą, octem balsamicznym, świeżo mielonym pieprzem i solą.


 Smacznego :)

1 komentarz:

mopswkuchni pisze...

Połączenie idealne. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji psiankowatej ;)