poniedziałek, 20 października 2014

Zupa krem z dyni z nutką orientu, bo z dodatkiem mleka kokosowego



Jesienna zupa krem ze wspomnieniem wakacji w tle - jesienna, bo z sezonowych warzyw - dyni, z dodatkiem marchwi i cebuli, zaś wspomnienie wakacji zawdzięczamy dodatkowi mleka kokosowego. Delikatna, ale niezwykle bogata w smaku, pyszna! Pisząc ten post zajadam się tą niezwykłą zupą i zapewniam Was, że nikt nie przejdzie obok niej obojętnie :)

Składniki:
  • 2 skrzydełka kurczaka
  • 1 kg dyni
  • 2 marchewki
  • 2 ząbki czosnku
  • papryczka chilli
  • 3 cm kawałek imbiru
  • 1,5 litra bulionu
  • duża cebula
  • 300 ml mleka kokosowego
  • sól, pieprz, papryka słodka i ostra
  • pestki dyni, kolendra do przystrojenia


Wykonanie:

Na dwóch łyżkach oleju roślinnego przesmażamy skrzydełka kurczaka. Ja obtoczyłam je w paście z chilli i czosnku, którą przywiozłam z wakacji.


Następnie dodajemy obraną i pokrojoną w kostkę dynię, marchew, papryczkę chilli i ząbek czosnku w całości. Zalewamy bulionem i gotujemy na małym płomieniu przez ok. godzinę.


W kolejnym kroku do zupy dodajemy cebulę pokrojoną w ósemki i imbir. Ja użyłam cebulę, którą wcześniej przez chwilę gotowałam w wywarze na zupę Tom Kha Kai oraz imbir odcedzony z tego samego wywaru. (Przepis pod linkiem: Tajska zupa Tom Kha Kai z kurczakiem i mlekiem kokosowym).


Całość gotujemy jeszcze przez minimum 30 minut na wolnym ogniu, gdyż najważniejsza zasadą gotowania zup, jest jej długie gotowanie na małym płomieniu, dzięki czemu z produktów wydobywa się głębia smaków i nieśpiesznie sobą przenika.


Zupę odstawiamy do przestygnięcia. Wyjmujemy skrzydełka kurczaka, w zamian dodajemy mleko kokosowe i blendujemu na aksamitnie gładką masę.

Przed podaniem podgrzewamy i jeśli uznacie za konieczne doprawiamy solą, pieprzem, paprykami (słodką lub ostrą).

Jemy posypaną ziarnami słonecznika i listkami kolendry :)


Smacznego!

1 komentarz:

Foodmania pisze...

uwielbiam zupę z dyni! ciekawy przepis :)