czwartek, 9 października 2014

Zupa-krem z sezonowych warzyw



Zawsze stroniłam od gotowania zup, bo w tym mistrzynią (według mojej subiektywnej oceny) jest moja Mama, jednak zupy krem, to co innego. Przygotowanie ich jest banalne, daje możliwości eksperymentowania ze składnikami, ośmiela :) Zapewne klasyczne zupy dla wielu z Was to też przysłowiowa "bułka z masłem", jeśli tak, kremy mogą okazać się przyjemną odmianą i odświeżeniem menu.

Dzisiaj na warsztat wzięłam sezonowe, jesienne warzywa, czyli kapustę i ziemniaki. Rezultaty poniżej :)

Składniki:
  • pół główki kapusty
  • kilka ziemniaków
  • kilka łodyg selera naciowego
  • bulion warzywny, 0,5 l
  • sól, pieprz, majeranek, ew. maggi
  • grzanki
  • masło / oliwa



Wykonanie:

Kapustę kroimy w piórka. Przekładamy na rozgrzaną patelnię z tłuszczem (2 łyżki masła lub oliwy). Smażymy na małym ogniu.


Następnie obieramy ziemniaki i kroimy w kostkę.


Gdy kapusta zacznie robić się szklista (analogicznie do smażonej cebuli), dodajemy ziemniaki i dalej smażymy, najlepiej pod przykryciem.


Po 15 - 20 minutach dodajemy seler.


Doprawiamy  solą, pieprzem, suszonym majerankiem, który możemy śmiało dodawać do wszystkich potraw o właściwościach "wzdymających" jak kapusta, fasola, etc.

Nadal gotujemy.


Gdy warzywa zaczną się rozpadać, dodajemy bulion. Po zagotowaniu, odstawiamy do wystudzenia. W razie potrzeby dodatkowo doprawiamy.


Ostygniętą zupę blendujemy. Podajemy z grzankami, które możecie przygotować sami - o ich przygotowaniu pisałam przy okazji przepisu na Zupę Cebulową.


Smacznego! :)

Brak komentarzy: